تبلیغات
خانواده موفق - تمایل به همجنس گرایی

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "
همجنس گرایی

بر اساس آموزه‌های دینی ما، خدای متعال هر میل را با توجه به حكمتى، به انسان داده است و هر میل و تمایلی هم راه ارضایى دارد، ولی چرا مثلا میل به همجنس گرایی که در برخی از افراد مشاهده می‌شود، راه ارضاى مشروع ندارد؟

این حرف كه «هر میلى راه ارضایى دارد.» اگر بدین معنى باشد كه: «انسان هر میلى را كه در خود یافت، قادر باشد با اختیار و اراده خود به متعلّق آن دست یابد، در مواردى درست است، امّا به طور كلّى درست نیست؛ چون برخى از امیال درونى انسان، ارتباطی با اختیار انسان ندارند.

به عنوان مثال؛ انسان تمایل به جاودانگى دارد، ولی راهى براى رسیدن به آن ندارد. انسان چه بخواهد و چه نخواهد جاودانه خواهد بود؛ زیرا روح آدمى غیر قابل زوال است، ولی اگر مراد از این جمله این باشد كه متعلّق امیال انسان، در خارج از وجود او موجود هستند، حرف درستى است.

انسان، تمایل به جاودانگى دارد و در عالم خارج هم جاودانگى براى انسان موجود است. انسان تمایل به غذا دارد و در عالم خارج هم غذا وجود دارد، انسان تمایل به آب دارد و در عالم خارج هم آب موجود است و ...

بنابراین، اگر در كسى، میل به همجنس وجود دارد، متعلّق آن كه وجود همجنس است، در عالم خارج وجود دارد. پس، اگر در كسى چنین میلى وجود داشته باشد، در عالم خارج قابل برآورده شدن است، ولی این ادّعا که چنین میلی، همگانى است، ادّعایى بدون دلیل است، به خصوص اگر منظور از آن، میل جنسى باشد.

میل جنسى به همجنس، از منظر علم روانشناسى، یك میل انحرافى است كه در برخى از افراد به وجود مى‌‎آید. به وجود آمدن آن نیز عوامل بیولوژیكى، اجتماعى و روانى خاصّ خود را دارد. همچنین وجود یك میل در فردی، به این معنی نیست كه برآوردن آن میل، عقلاً و شرعاً مجاز باشد.

برخى از افراد هستند كه به دلایلی، تمایل به شرابخوارى، آدم كشى، مردم آزارى (سادیسم)، خودآزارى (مازوخیسم)، حیوان آزارى (زوسادیسم)، جنون آتش افروزى (پیرومانیا) و... دارند.

آیا صرف وجود چنین تمایلاتی در برخى انسانها، به این معنى است كه برآوردن این امیال مجاز است؟ اینگونه تمایلات، تمایلاتی است بیمارگونه، كه نه تنها برآوردن آنها عقلاً و شرعاً جایز نیست؛ بلكه این گونه افراد نیاز به درمان دارند تا اینگونه تمایلات را از بین ببرند.

شبیه این گونه تمایلات، در بیماریهاى جسمى هم دیده مى‌شوند؛ به عنوان مثال بیماران مبتلا به استسقاء، به شدّت علاقه به نوشیدن آب دارند؛ درحالى كه نوشیدن آب براى اینگونه افراد، برابر با مرگ است.

حاصل مطلب این است که، وجود یك میل در وجود انسان، به این معنى است كه متعلّق آن میل یقیناً در عالم خارج موجود است یا مى‌تواند موجود شود، ولی وجود یك میل در وجود انسان مجوّزى براى برآوردن آن نیست و نخواهد بود.





برچسب ها: تمایل به همجنس گرایی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 مرداد 1393 توسط : علی صفابخش
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی