تبلیغات
خانواده موفق - ازدواج با محارم در فرقه بهائیت2

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

آیا حکم ازدواج با محارم در آئین بهائی وجود دارد یا خیر؟ و اگر وجود دارد چرا مبلغین بهائی به دروغ می گویند چنین حکمی در آئین بهائی وجود ندارد؟

وقتی جناب شوقی مطرح می کنند ازدواج برادر زاده باید هر دو طرف ازدواج مشخص شود بهائی می گوید منظور ازدواج برادر زاده‌ها است!

بهائی ایراد می گیرد (با) وجود ندارد؟ خب (ها) هم وجود ندارد.

بهائی می گوید ازدواج برادرزاده ها! خب این (ها) که در متن وجود ندارد.

حضرت بهاء الله در ابتدا مایل بودند که برادر زادۀ خود شهربانو خانم، دختر میرزا محمد حسن را به زوجیت پسر ارشدشان در آورند. (حضرت عبدالبهاء پسر عموی شهربانو خانم بودند.)

مگر بهائی نمی‌گوید حضرت عبدالبهاء فرموده‌اند: هر چه دورتر بهتر و نباید با نزدیکان ازدواج کرد و منع شده است!

اگر منع شده و بد هست، آیا حضرت بهاء الله تمایل به انجام کار بد داشتند؟

حضرت بهاء الله دارای مقام عصمت هستند (از دیدگاه بهائیان). پس ایشان به هیچ عنوان تمایلی به انجام کار بد و نکوهش شده ندارند. پس اگر کسی کمی مطالعه داشته باشد نمی گوید این حکم مربوط به سوال دربارۀ ازدواج برادرزاده‌هاست.

بهائی می‌گوید:« در تمام ادیان الهی تک تک محارم با ذکر نام مشخص شده اند.»

خب مشکل همینجاست، در آئین بهائی محارم مشخص نشده است.

بهائی می‌گوید: ازدواج با محارم نداریم که هیچ، بلکه اقارب هم مکروه دانسته شده اند،

و اقارب منظور ازدواج برادر‌زاده‌ها و خواهر زاده‌ها و  ... است.

یعنی حضرت بهاء الله مایل به فعل مکروه بوده اند؟

محقق باشیم نه مقلد.

حرمت ازدواج با اقارب و محارم جزء حقایق ادیان است، و همیشه هم ممنوع بوده است

اما حد محرمیت چیست ؟ و کسی که محرم محسوب می شود کیست؟ محرمیت تا کجا ادامه دارد؟

همین حدود و فروع است که متغیر است.

در دین یهود عمو می‌تواند با دختر برادرش ازدواج کند، محرم برادر و خواهر است، یا پدر و دختر.

آیا محفل ملی ایران سؤالی که می‌داند (یعنی ازدواج برادرزاده‌ها) را از شوقی می‌پرسد؟ یا چیزی که نمی‌داند؟





برچسب ها: بهائیت ازدواج محارم،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 16 اسفند 1395 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی