تبلیغات
خانواده موفق - اختلاف بدون دلیل میان فرقها دلیل بر چیست؟

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

مخالفت با باب و بهاء ‌‌در‌ بین مـلت ایـران، اختصاص بـه گروه «متشرعه» (هواداران تشیع فقاهتی/ مکتب اصولی) نداشت بلکه «اخباریان» و حتی «شیخیان» رانیز شامل می‌شد. بی‌جهت نیست‌ که (هرچند‌ بسیاری‌ از بابیان نخستین، از حوزۀ درس رهبران شـیخی مانند «سید کـاظم رشتی و شیخ احمد احسائی» برخاسته بودند) اما بزرگان شیخیه‌ همچون ملّا محمد مامقانی تـبریزی و حـاج محمد کریم خان کرمانی، در صف اول مخالفان‌ باب و بهاء قرار‌ داشتند‌ و محاکمۀ باب در تبریز عمدتاً توسط رهـبران شـیخیه درآن شهر صورت گرفت. به ویژه حاج محمد کریم خان کرمانی و فرزندانش، جنگ سختی را بـر ضـدّ باب و بهاء برپا کردند، چندانکه به نوشتۀ‌ آواره، مبلغ بـهائی: «خصومت بـابهائی، از خصایص هر شیخی کریم خانی است»(1) البـته مـتقابلاً سران بابیه و بهائیه (ازباب و قرة العین گرفته تا بهاء و دیگران) نیز که قادر به پاسـخگویی بـه ایرادات وی نبودند، از‌ هیچ‌گونه‌ توهین و فـحاشی نـسبت به کـرمانی و اتـباع وی دریـغ نکردند و او را اثیم و زنیم، و حتی دجال آخـر الزمـان شمردند! چنانکه ملا محمد مامقانی (رئیس شیخیۀ تبریز، و ازاشخاص حاضر و فعال‌ در جلسۀ محاکمۀ بـاب تـوسط علمای تبریز) را نیز دجال شمرده وبـه همین مناسبت، «پیشوای یک چـشم مکار»! خوانده‌اند.(2)

گذشته از الواح بـاب و رسالۀ قرة العین بر ضـدّ حـاج محمد کریم خان‌ کرمانی (که‌ درجلد سوم کتاب ظهور الحق، نوشتۀ اسد اللّه مازندرانی آمده) باید بـه الواح و آثـار متعددحسینعلی بهاء در ردّ کرمانی اشاره کـرد، همچون لوح قـناع (با مـطلع: ان یا ایها المـعروفبالعلم) را صـادر کرده و نیز‌ لوح‌ دیـگر (با مـطلع: هو القهار یا کریم‌ اسمع‌ نداء‌ ربک الابهی)(3) که در آنها به حاج کریم خان طعن زده و در کتاب اقـدس نـیز او را مستکبری هواپرست خوانده است: «اذکروا الکریم اذ‌ دعوناه‌ الیـ‌ اللّه انـّه استکبر بـما اتـبع هویه...»(4)

حالیه براستی کدام یک از این گروه ها یا فرقه ها راست می گویند و بر حق هستید؟ دلیلشان بر حقانیت چیست؟

 

(1). الکواکب الدریة،86/2.

(2). مطالع الانوار،تلخیص تـاریخ نبیل زرندی،ص 293.

(3). کتاب مبین،بهاء،ص 333.

(4).برای مشاهدۀ عبارات بهاء ر.ک:رحیق مختوم،1175/2.





برچسب ها: مخالفت باب بهاء شیخیه بابیه بهائیه،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند 1395 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی