تبلیغات
خانواده موفق - آیا بهائیت سبب الفت ومحبّت است؟

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

     یکی از اصول اعتقادی دوازده گانه بهائیت که از واجبات بهائی هم شناخته می شود این است که «دین باید سبب الفت ومحبت باشد.» طبق این اصل دین باید سبب مهر و محبت گردد و معتقدند كه جمیع ادیان برای تأسیس و تحكیم روابط حسنه و حسن تفاهم بین بشر، وضع و تشریع گردیده اند. پس دین باید سبب محبت شود و اگر نشود بی‌دینی بهتر است.[1]

     در این مورد عباس افندی می‌گوید:«دین به منزله علاج است اگر علاج سبب مرض شود البته بی علاجی بهتر است لهذا اگر دین سبب حرب و قتل شود البته بی دینی بهتر است»[2].

     ما از دو جهت پیرامون این اصل بحث می‌کنیم:اولاً از جهت بدیع بودن یا نبودن آن، و در مرحله دیگر نقض آن توسط سران فرقه مورد جستجو قرار می‌گیرد.

     در متون اسلامی بارها بر الفت و محبّت بین مسلمانان تأکید شده است، اصل اسلام به تعبیر رسول اكرم صلی الله علیه و آله دین گذشت و آسانی است، آن‌جا كه می‌فرمایند: «بعثنی بالخنیفته السهله، السمحه» [3] . روایات در این باب زیاد است.

     قرآن كریم به این مطلب اشاره می‌كند آن جا كه می‌فرماید: «به موجب مهربانی كه خدا در دل تو قرار داده تو با یاران خویش نرمش نشان می‌دهی. اگر درشت‌خو و سخت‌گیر می‌بودی از دورت پراكنده می‌شدند، پس عفو و بخشایش داشته باش و برای آن‌ها نزد خدا استغفار كن» [4]

     فرقه بهائیت سرآمد الفت و محبت شده است و ادعا نموده این اصل را تنها خود مطرح نموده است؟ این در حالی است که  در دین مسیحیت كه سراسر كتب مقدسش (اناجیل اربعه) مشحون از الفت و محبت و ارجحیت آن بر سایر روش‌های تبلیغی است.

 جنگ در اسلام به منزله دفاع از اسلام و مسلمین مطرح است و در هر كجا غزوه‌هایی صورت گرفته، شروع كننده جنگ كافرین بوده‌اند و در شروع هر غزوه‌ای حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) به منظور پرهیز از جنگ و جدال و دعوت آنان به حقیقت با طرف متخاصم به روشنگری پرداخته است. اصولاً دفاع از شرف حیثیت جان و مال و ناموس، حق طبیعی بشر است و نمی‌توان اسم آن را جنگ و قتال گذاشت. اگر به تاریخ بهائیت بنگریم [5] متوجه می‌شویم كه در زمان باب و پس از مرگ او بابیان موجب قتل و كشتار مردم بی‌گناه مسلمان می‌شدند و این شیوه عمل آن‌ها موجب پی‌گیری و تعقیب موضوع از طرف حكومت وقت گردید و از طرف دیگر بابیت در اذهان عامه مردم به جنگجویی و تخاصم و هرج و مرج طلبی تبدیل گشت شاید اگر میرزا حسینعلی نوری كه خود قبل از ادعای پیامبری یك نفر بابی بوده چند جمله مبنی بر معرفی عاملین این هرج و مرج به اصل پنجم اضافه می‌نمود این اصل كامل‌تر می‌گشت، سران فرقه در حق كسانی كه به آن‌ها اعتراض دارند كلماتی مانند ستمكاران و دشمنان كینه ورز را نسبت می‌دهند و یا تهدید می‌كنند که چنانچه دارای قدرتی در آینده شوند دندانهای مخالفین و یا معترضین را خرد می‌كنند![6]

پینوشت

1.اشرف،فرامرز.مجموعه ازمطالب دیانت بهائی به اختصار موسسه‌ملی‌مطبوعات‌امری.

2.  افندی عباس مكاتیب. موسسه ملی مطبوعات امری.

3. اصول كافی. ج 5 صص 494.

4. سوره آل عمران / آیه 159.

5. به تاریخچه بهائیت مراجعه گردد.

6. اشراق خاوری. عبدالحمید.محاضرات. ج 1 ص 325.





برچسب ها: بهائیت الفت محبت مسیحیت اسلام،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 26 اسفند 1395 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی