تبلیغات
خانواده موفق - وجود علماء در بهائیت

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

امروزه شاهدیم در بهائیت جایگاهی برای علماء وجود ندارد،در صورتی که

در یكی از رساله های عملیه بهائیان موسوم به گنجینه حدود و احكام نگاشته عبد الحمید اشراق خاوری، در اثبات وجود طبقه ای تحت عنوان علماء به استناد جملات مظهر امر بهائیان در كتاب اقدس پرداخته و می‌گوید :

« فصل دوّم - علماء فی البهآء در یک مقام مبلّغین و اصفیا هستند در کتاب مستطاب اقدس از سماء مشیّت جمال قدم جلّ جلاله نازل قوله تعالی: "طوبی لکم یا معشر العلمآء فی البهآء تاللّهِ انتم امواج البحرِ الأعظمِ و انجُمُ سمآءِ الفضل و الویة النّصر بین السّموات و الأرضین. انتم مطالعُ الأستقامة بین البَریّةِ و مشارقُ البیان لمن فی الأمکان طوبی لمن اقبلَ الیکم ویل للمعرضین.»[1]

بهاء الله اعتراف می‌كند كه در بهائیت طبقه روحانی وجود دارد و این گروه از ویژگی خاصی برخوردار هستند  كه در آیین اهل فرقان چنین ویژگی اختصاص به حجج الهی دارد نه علماء.

بهاء الله از علماء تحت عنوان یا معشر العلماء نام می برد كه چه نیكو این مفهوم را اشراق خاوری درك كرده و اینگونه به مفهوم جمله بهاء الله اشاره می كند كه «در یک مقام مبلّغین و اصفیاء هستند.» یعنی اعتراف صریح بر اینكه اولاً در بهائیت مبلغین یكی از مصادیق علماء محسوب می شوند و در ثانی این گروه از اصفیاء و بر گزیدگان می‌باشند .

لذا انسان از انكار مسندی تحت عنوان علماء در بهائیت تعجب می كند!

توضیحات بهاء الله در وصف علماء تعجب انسان را دو چندان می كند؛

بهاء‌الله به علماء بهائی خطاب می كند كه ایشان «امواج البحر الاعظم» هستند، یعنی علمای بهائی كه از افراد برگزیدۀ بهائیان محسوب می شوند، امواج دریای بی‌كران و بزرگ می‌باشند، ایشان «انجُمُ سمآءِ الفضل» هستند، یعنی علمای بهائی كه از افراد برگزیده بهائیان محسوب می شوند ستارگان آسمان فضیلت می‌باشند ایشان «الویة النّصر بین السّموات و الأرضین هستند . یعنی علمای بهائی كه از افراد برگزیده بهائیان محسوب می شوند پرچمهای نصر میان آسمان و زمین  می‌باشند، ایشان «مطالعُ الأستقامة بین البَریّةِ» هستند، یعنی علمای بهائی كه از افراد برگزیده بهائیان محسوب می‌شوند مظهر ایستادگی میان مردم می‌باشند.

ایشان «مشارقُ البیان لمن فی الأمکان‌» هستند، یعنی علمای بهائی كه از افراد برگزیده بهائیان محسوب می‌شوند محل طلوع بیان و روشنگری برای تمامی ممكنات می‌باشند.

بهاء الله می‌گوید: « طوبی لمن اقبلَ الیکم ویل للمعرضین»، بهاء الله به صراحت در كتاب اقدس كه ناسخ كتب پیشین است خطاب به مخاطبین اقدس كه بهائیان می باشند اعلام می دارد كه خوش بحال كسانی كه پیرو این علماء هستند و به ایشان اقبال می كنند و ویل (به معنی وای) بر كسانی كه از ایشان پیروی نمی‌كنند و از ایشان اعراض می‌نمایند.

پینوشت

1. گنجینه حدود و احكام ص 251





برچسب ها: بهائیت بهاء الله علماء، علمای بهائی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 7 فروردین 1396 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی