تبلیغات
خانواده موفق - بهائیت و عدم دیانت

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

اشکال ما به بهائیان این است که شما بی دین و فاقد شریعت الهی هستید، ممکن است یک جوان بهائی، تحت تأثیر إلقائات رهبران سیاسی خود اعتراض کرده، پاسخ دهد :

 «پیامبردین بهائی حضرت بهاء الله هستند كه دارای 100جلدكتاب آسمانی می باشند. دین بهائی دستورات واحكام نیزدارد. ازجمله سه نمازدرآن وجوددارد كه خواندن یكی ازآنها برای هربهائی كافی است. روزهء بهائی نیز19روزدرسال است كه بهائیان درآن ازخوردن وآشامیدن ازطلوع تا غروب آفتاب خودداری می كنند. هدف ازنماز و روزه این است كه انسان بربدی ها غلبه كند و بتواند گفتار و رفتار و فكری خوب و صلح جو داشته باشد تا با سایرانسانها با محبت ودوستی زندگی نماید.»

پاسخ ما:

اولاً بهائیت اصلاً دین نیست بلکه یک فرقه باطل است، به عقیدۀ شیعه ومسلمانان، دین اسلام دین پاینده و ثابت و تعلیمات آن جامع ترین و کامل ترین دستورها می باشد که برای افراد بشر مقرر شده است چنان چه خداوند در قرآن می فرماید:«إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ[آل عمران/19]»و در ادامه می فرماید:«وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ[آل عمران/85]»، ولی به عقیده فرد بهائی، اسلام آخرین دین نمی باشد و میرزا حسین علی بهاء خود نیز یک دین جداگانه آورده است، البته طبق عقاید بهائیت با گذشت هزار سال از ظهور بهاء الله، پیامبر بعدی مبعوث شده و دین جدید را نازل می کند(دور و کور[1]).

ثانیاً بنابر نصّ قرآن مجید که می فرماید:« وَلَکن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّین[احزاب/40] او رسول پروردگار متعال و ختم کننده پیامبران است.» حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) آخرین پیامبر و برگزیدۀ خدا است و سلسلۀ انبیاء إلهی به او ختم می شود، اما بهائیان معتقدند که علی محمّد باب یکی از پیامبران و میرزا حسینعلی نوری هم پیامبری بود که دین و شریعت جدیدی آورده است.

 ثالثاً برای اثبات آسمانی بودن یا نبودن این کتاب ها، از دو منظر به آن کتاب ها نگاه می کنیم:

 ابتدا از حیث آورنده این کتاب ها، در سوابق و ویژگی های فردی و اخلاقی و اجتماعی او توجه کرده و در مرتبه بعدی به محتوای آن کتاب ها توجه و دقت می نماییم.

نکته اول : رهبران اولیۀ بهائیت، افرادی مکار و حیله گر بودند كه با سوء استفاده از جهل مردم عامی و اُمّی، ادعاهای كذب خود (بابیت، مهدویّت، نبوّت، ربوبیّت و الوهیّت) را كاملاً موجّه و مقدّس جلوه داده و با فاصله گرفتن از پیروان، تقدیس و دست‌نیافتنی بودن خویش را با گرفتن تصمیمات غیردموكراتیك، توجیه‌پذیر كرده‌اند.

ویژگی رهبران آسمانی، ارتباط خاص با جهان غیب و آگاهی از اخبار و اسرار پنهان هستی است و در بینش دینی تا آنجا اهمیّت دارد كه عملاً یكی از علایم درستی گفتار و نشانه‌های حقانیّت آیین و مرام كسانی است كه ادعا می‌كنند با خدا از راه وحی ارتباط دارند. رهبران بهائیت نیز كه ادعای دریافت وحی از آسمان و تأسیس دیانتی الهی را دارند، مدعی‌اند از اخبار و اسرار نهان هستی آگاه بوده و توانایی پیشگویی حوادث آینده تاریخ بشر را دارند. آنها در جابه‌جایی آثار و الواح خویش، به دیگران وعده‌های زیادی دایر بر گسترش آیین خود در جهان داده‌اند كه امروزه پس از گذشت مدّت زمانی طولانی از طرح آن وعده‌ها، به خوبی می‌توان دربارۀ صحّت و سُقم آنها داوری كرد.

تنها آوردن کتاب توسط یک نفر دلیل بر صدق ادعا و حقانیّت او نیست، بلکه باید کتاب او دارای جایگاه علمی، اخلاقی و دارای نظم و زیبایی بین آیات باشد، اما غالب این کتاب ها دارای پیچیدگی و ناهماهنی در بین سطور و محتوا هستند و گاهاً از نظم و انسجام واقعی و حقیقی بر خوردار نمی باشند؛

خداوند برای درستی و الهی بودن قرآن کریم می فرمایند:

«أَفَلاَ یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَیْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِیهِ اخْتِلاَفًا كَثِیرًا [النساء/82] آیا در[معانى‏] قرآن نمى‏اندیشند؟ اگر از جانب غیر خدا بود قطعاً در آن اختلاف بسیارى مى‏یافتند.»

بعد اثبات غیر الهی بودن این کتاب‌ها،متوجه می شویم احکام و دستورات در آن هم ساختۀ ذهن بشر و به جهت فریب مردم ساخته شده است.

پینوشت:

1. به تعبیر بهائیان، تاریخ انبیا مجموعا دارای دو کور است:

الف- کور اول از حضرت آدم شروع شد و تا پایان نبوت حضرت محمد خاتم انبیاء، ادامه پیدا کرد. در این کور، دوران حضرت آدم خود یک دور است. دوران حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبر اسلام برای خود هر کدام یک دور جداگانه بود که مجموعا در کور حضرت آدم، چندین دور بوده است.

ب- بعد از این کور، کور بعدی آغاز می شود که کور حضرت بهاءالله است، یعنی کور آئین اقدس که آغازگر آن حسینعلی بهاءالله است، پس این دو با هم تعارض ندارند.





برچسب ها: شبهات بهائیت دیانت دور‌و‌کور،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 فروردین 1396 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی