تبلیغات
موفقیت - آیا كافربودن بهائیان یک تهمت است!؟

موفقیت

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

بهائیان می گویند:«كافركسی است كه خدا وپیامبران خدا راقبول ندارد. اما ما خدا وپیامبران او- حضرت آدم, ابراهیم, نوح, موسی, عیسی, محمد و سایرپیامبران (علیهم السلام)- را قبول داریم ودركتاب‌های آسمانی ما(بهائی) نام همۀ این پیامبران وسرگذشت آنها نوشته شده و ما همۀ آنها راچون پیامبرخودمان (بهاء الله)، دوست داریم، اگریك بهائی پیامبران دیگر را قبول نداشته باشد وپیروان آنها را دوست نداشته باشد، بهائی حقیقی نیست.»

واژه «کفر» از نظر لغت شناسان عرب یک معنای کلی دارد و آن «پوشاندن» است. معانی دیگر این واژه، مصداق‌هایی از همین معنای کلی می‌باشند.

این واژه که بیش از پانصد بار به شکل‌ها و صیغه‌های گوناگون در قرآن کریم به کار رفته، با توجه به اشتقاق از معنای کلی لغوی آن در نه معنا استعمال شده است؛ به تعبیر دیگر می‌توان همه موارد استعمال آن را در قرآن در نه معنا دسته بندی کرد:

1. انکار اصول دین:«کیف تکفرون بالله و کنتم امواتاً فاحیاکم...»؛[1]

2. انکار توحید و یگانگی خدا: «لقد کفرالذین قالوا ان الله ثالث ثلثة...»؛[2]

3. انکار رسالت حضرت محمد (ص): «ویقول الذین کفروا لست مرسلا»؛[3]

4. انکار طاغوت:«فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی.».[4]

5. کفران نعمت:«هذا من فضل ربی لیبلونی ءاشکر ام اکفر...»؛[5]

6. ترک فرایض و وظایف دینی:«ولله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا و من کفر فان الله غنی عن العالمین».[6]

7. -ارتکاب معصیت:« واتبعوا ما تتلوا الشیاطین علی ملک سلیمان و ما کفر سلیمان ولکن الشیاطین کفروا یعلمون الناس السحر...»؛[7]

8. -بیزاری و برائت:« ثم یوم القیمة یکفر بعضکم ببعض و یلعن بعضکم بعضا و ماویکم النار و مالکم من ناصرین»؛[8]

9. کشاورزی:« اعلموا انما الحیوة الدنیا لعب و لهو و زینة و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال والاولاد کمثل غیث اعجب الکفار نباته ثم یهیج فتریه مصفرا».[9]

کفر در اصطلاح قرآن و حدیث چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ زیرا پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) مترجمان وحی خدا و شارحان قرآن اند.

فقیهان شیعه به پیروی از قرآن و احادیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیهم السلام) ، واژه کفر را در پنج معنا به کار برده و در مجموع ، پنج گروه - با توجه به اختلاف فتاوا - در اصطلاح فقه و کلمات فقها کافر شمرده شده اند:

1- منکران خداوند یا مادیون؛

2- مشرکان؛

3- پیروان دیگر ادیان آسمانی، مثل اهل کتاب (یهودیان, مسیحیان وزردشتیان)؛

4- منکران ضروریات دین با آگاهی از ضروری بودن آن ، حتی خوارج ، ناصبیان و برخی از غلاة؛

5- منکران امامت.

     فقیهان شیعه در کافر بودن سه گروه اول اتفاق نظر دارند ، اما نظر آنها درباره گروه چهارم مختلف است ؛ زیرا برخی از فقیهان ، همه دسته های نامبرده درآن گروه را کافر و نجس می دانند و برخی دیگر گرچه همه آنها را نجس می دانند ، برخی را کافر نمی دانند ، هم چنانکه گروهی نجاست آنها را هم منکرند .

درباره گروه پنجم هم هر چند تقریباً همه فقهای شیعه منکران امامت را کافر ندانسته‌اند ، تعداد اندکی از آنها، دسته پنجم را کافر به معنای منکر حقیقت امامت شمرده اند.

     لازم است بر این نکته تاکید شود که گرچه شمار اندکی از علمای شیعه عنوان کافر به معنای خاص نوع پنجم را بر غیر امامی اطلاق کرده اند، این استعمال در اصطلاح علم فقه تاثیری نگذاشته و واژه کافر در اصطلاح فقه و فقهای شیعه در چهار معنای اول منحصر است، و هر جا سخن از کافر و احکام کافر است، مقصود همان گروه های چهارگانه است.

خلاصه آنكه بهائیان:

اولا:ً مدعی الوهیت باب و بهاء و منكر خاتمیت نبی مكرم اسلام هستند،

ثانیاً: منكر احكام ضروری دین مثل نماز، و روزه و… بوده و آنها را منسوخ می دانند.

ثالثاً نه تنها منكر وجود نازنین حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند بلكه دشمن او می باشند.

در نتیجه می توان گفت: بهائیان کافر هستند.

پینوشت

1. بقره (2) آیه 28

2. مائده (5) آیه 73

3. رعد (13) آیه 43

4. بقره، آیه 256

5. نمل (27) آیه 40

6. آل عمران (3) آیه 97

7. بقره (2) آیه 102

8. عنکبوت (29) آیه 25

9. حدید (57) آیه 20





برچسب ها: بهائیت کفر قرآن حدیث فقهاء شیعه،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 فروردین 1396 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی