تبلیغات
خانواده موفق - اعتقاد به نسخ اسلام در فرقۀ بهائیت

خانواده موفق

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

بهائیان معتقدند که  با ظهور سید علی محمد باب دین اسلام به پایان رسیده و زمان ظهور دین جدید است، فلذا مردم باید همگی‏ بهائی شوند.[1]

مسائل اعتقادی و احکام بهائیان برگرفته شده از نوشته‌های سید علی محمد باب، میرزا حسینعلی بهاءالله، عبدالبهاء و تا حدی نیز شوقی افندی بوده است، چون این کتاب‌ها از نظر بهائیان مقدس می‌باشد و از این جهت در مجالس ایشان قرائت می شود؛ کتاب‌های باب عموماً در دسترس بهائیان قرار نمی‌گیرد[2] اما دو کتاب اقدس و ایقان میرزا حسینعلی نزد آنان از اهمیت خاصی برخوردار است . بیشتر عقاید بهائیت در محور میرزا حسینعلی( بهاء الله) است.

بهائیت به جهت اثبات حقانیت خویش، چنین استدلال می نماید که چون هر دوره جدیدی، مقتضیات جدید دارد؛ پس دائم باید دین جدید بیاید! و بدین طریق جاودانگی اسلام را مورد تشکیک قرار داده و دیانت جدید بهائی را اثبات می نماید . اما با کمال تعجب نسبت به خود دین بهائیت، دیگر چنین استدلالی را بر نتابیده و یا اینکه موکول به گذشت سال‌های بسیار متمادی می کند؛ زیرا از یکسو در حالی كه به گمان بهائیان هنوز20 سال از« ظهور مستقل مقام صاحب شریعت و نبوت و رسالت علی محمد شیرازی»[3] نگذشته و شرایط زمانه ، دستخوش هیچ دگرگونی اساسی نشده بود ، حسینعلی میرزا پای به میدان نهاده به نوشتن احكام و شریعت جدید مبادرت می ورزد . و حال آنکه خود میرزا حسینعلی در کتاب اقدس تصریح می کند : « من یدعی امراً قبل اتمام الف سنه كامله انه كذاب مفتر»[4] یعنی ؛ هر كس ادعای امری را ، پیش از اتمام هزار سال كامل ، مدعی شود ، دروغگو و افترا زننده است. و از سوی دیگر در کتاب اقتدارات چنین می نویسد : « سوگند به نفس كه همه ظهورات به این ظهور بزرگتر ، پایان گرفت 

، و هر كس كه پس از چنین ظهوری ، مدعی ظهور جدیدی شود ، او دروغگو و افتراء زننده است.»[5] و در جائی دیگر با کمال تعجب آمده؛« امتداد دین بهائیت بسیار لا اقل پانصد هزار سال است.»![6] و بدین گونه برای بهائیت جاودانگی قائل می شوند![7]

واقعیت این است، از آنجا که عقاید فرقه بهائیت بنای وحیانی ندارد و صرفاً بر ادعاها و اظهارات لفظیه رؤسای خود استوار گردیده، در سطوح مختلف دچار تناقضهای آشکار می باشد. وجود این قبیل تناقضات در منابع و متون بهائی و مسائل عقیدتی این فرقه به حدی است که به گفته بهائی پژوهان« در صورت اتكاء به متون خودشان مجبوریم نصی را با ردّ نصی دیگر پذیرا شویم!»[8] و حتی خود رهبران این فرقه برای فرار از این تناقضات و اغلاط فراوان، مجبور شده اند دراین صد ساله اخیر چند بار منابع مذهبی فرقه خود را تغییر داده، تصحیح نموده یا آنها را دور از دسترس پیروان خویش قرار دهند.[9] تا آنجا که دسترسی و مطالعه برخی از منابع اصلی بهائیت حتی برای پیروان آن ممنوع است. مثل آثار باب.

 

پینوشت

[1].بیان،علی‌محمد باب،واحداول،باب15؛واحد دوم،باب اول؛واحدسوم،باب14؛همچنین ر.ک:شخصیت و اندیشه‏های كاشف‌الغطاء كتاب«الایات البینات»به كوشش احمدبهشتی، كانون نشر اندیشه اسلامی ، ص 109.

[2]. دلیل آن این است که بهائیان از حقایق اعتقادات خود آگاه نگردند،به همین دلیل بیت العدل مانع چاپ وانشار کتب باب می‌گردد.

[3]. مفاوضات ، عباس افندی ، لندن : انتشارات بریل ، 1908 ، ص 124 .

[4]. اقدس ، میرزا حسینعلی ، ص 35 .

[5]. اقتدارات ، میرزا حسینعلی » ، ص237 .

[6]. مکاتیب ، ج 2 ، ص 76 .

 [7]. جهت آگاهی کامل از این تناقضات و نقد و بررسی عقاید بهائیت ر . ک : بهائیان، پیشین .

[8]. همان .

[9]. آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی ، پیشین.





برچسب ها: بهائیت بابیت نسخ اسلام عقاید بهائیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی