تبلیغات
موفقیت - توهین و فحاشی بهاء الله به شیعیان

موفقیت

"بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. " "با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت" هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به همسرش بیشتر ابراز محبت می کندرسول خدا (ص): مستدرک، ج 14، ص 157 " خدا شما را رحمت کند ،بدانید که همانا شما در روزگارى هستید که:گوینده حق اندک/و زبان از راستگویى عاجز/و حق طلبان بى ارزشند/مردم گرفتار گناه و به سازشکارى همداستانند ،جوانانشان بد اخلاق/و پیر مردانشان گنهکار/و عالمشان دو رو/و نزدیکانشان سود جویند/نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ کنند/و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گیرند.ترجمه خطبه 233 نهج البلاغه . بعضی از آیات هستند،که وقتی اونا رو می خونم،شرمنده ی خدا میشم،مثل همین آیه ی " الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه 36)آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟ " بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین(ع( " تعجّب دارم از کسی که نسبت به تشخیص خوب و بد خوراکش اهتمام می‌ورزد که مبادا ضرری به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و دیگر کارهایش اهمیّت نمی‌دهد و نسبت به مفاسد دنیایی، آخرتی، روحی، فکری، اخلاقی و... بی‌تفاوت است. امام سجاد (َع("برترین بی نیازی و دارایی، ناامیدی است از آنچه در دست مردم است. حضرت علی(ع)" هر که بر زیردستان نبخشاید، به جور زبردستان گرفتار آید. سعدی " آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند/از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند/از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی،می‌دوشندت/از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند/از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند/آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند:علی شریعتی " مکه برای شما، فکه برای من!بالی نمی خواهم، این پوتین های کهنه هم می توانند مرا به آسمان ببرند…شهید آوینی" دانش پاك در دلهای ناپاك قرار نمی گیرد/اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.سقراط " . همیشه می توان تولدی دوباره داشت . "

یکی از تعالیم و آموزه‌های بهائیت که مورد توجه مبلغین بهائی و ابزاری در راستای تبلیغ و گرایش افراد به بهائیت بشمار می رود مسأله «الفت و محبت در دین» می باشد و عباس افندی( عبدالبهاء) در تعالیم 12 گانه خود از قول بهاء الله گفته است که دین باید سبب الفت و محبت باشد.

بهائیان در ادعا قائلند که پیامبران اصولاً برای برطرف کردن اختلافات بشر و به وجود آوردن الفت بین مردم ظاهر شده‌اند، لذا اگر دیانت هم که خود باید علاج اختلافات باشد سبب اختلاف و جنگ و جدائی شود، به گفته عبدالبهاء: «اگر دین سبب اختلاف شود، بهتر است که نباشد!».[1]

بهائیان با بزرگ‌نمایی اختلافات مذهبی در سایر ادیان، سعی دارند، فرقۀ خود را آئینی به دور از اختلاف جلوه دهند!

 حسینعلی بهاء (مؤسس بهائیت) در الواح و آثار خویش صراحتاً و به کرّات به شیعیان توهین و حمله کرده و برای نمونه در کتاب اشراقات، از آنان با تعابیری چون «شیعه شنیعه» و «پست‌ترین حزب و امت» یاد کرده و علمای تشیع را- به دلیل نپذیرفتن ادعای باب و بهاء- با تعبیر «فراعنه و جبابره» و «پراکندگان اوهام در بین مردم» مورد طعن و لعن قرار داده است.

از زبان او در کتاب «مائده آسمانی» آمده است: «بگو ای مردم، اگر به نور ایمان فائز نمی‌شوید، از ظلمت حزب شیعه خود را خارج نمایید لعمرالله اعمال [آنها] غیر اعمال رسول و همچنین اقوال...»؛ و نیز می‌گوید: «به خدا قسم حزب شیعه از مشرکین از قلم اعلی در صحیفه حمرا مذکور است!»

در حالی که از نظر دین اسلام، محبت و هم‌زیستی، بیشترین نقش را در سامان‌دهی جامعه‌ی آرمانی انسان‌ها دارد؛ چرا که پیشوایان بزرگ اسلام همواره، مردم را به دوستی، محبت و الفت میان مردم تشویق می‌کردند.[2] حال اگر عده‌ای در طبل نزاع و اختلاف بکوبند، این دیگر ربطی به اصل دین اسلام ندارد.

اما با گذری اجمالی در تاریخ کوتاه بهائیت به این مطلب پی می‌بریم که این فرقه از بدو تشکیل تا کنون، زمینه‌ساز پیدایش اختلاف‌ها و نزاع‌های بسیاری بوده است. از بهم‌زدن امنیت ملّی ایران به نفع دولت‌های خارجی گرفته تا به جان هم افتادن سرکردگان این فرقه، حتی برادر با برادر.[3] فرقه‌ای که در ظاهر از اختلاف بیزاری می‌جوید، اکنون به چند دسته نظیر ثابتین, ناقضین, سهرابی, بیت‌العدلی و ارتدکس، منشعب شده است.[4]

 

پینوشت

[1]. بدایع‌الآثار جلد اول صفحه ۲۱۶؛ پیام ملکوت صفحه ۱۲۴؛ مکاتیب حضرت عبدالبهاء شماره ۱ صفحه ۳۱۸؛ خطابات حضرت عبدالبهاء جلد دوم صفحه ۲۲۷.

[2]. جهت اطلاع بیشتر می‌توان به منابع ذیل مراجعه کرد: الف: امیرالمؤمنین، نهج‌ البلاغه، ترجمه: محمد دشتی، حکمت 211. رسول محلاتی، غررالحکم، ترجمه: سید هاشم، ج 1، ص 217 و 215. محمدمهدی ری‌شهری، میزان‌الحکمه، ترجمه: حمیدرضا شیخی، نرم افزار گنجینه روایات، مؤسسه فرهنگی دارالحدیث، ج 2، ص 932، ح 3041. و...

[3]. عباس افندی، مکاتیب، ج 1، ص 271.

[4]. اسماعیل رائین، انشعاب در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی، تهران، مؤسسه تحقیقی رائین، بی‌تا، (به نقل از: مرتضی احمدی، تاریخ و نقش سیاسی رهبران بهائی)، صص 16-15.





برچسب ها: بهائیت الفت ادیان اختلافات مذهبی، توهین،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 14 خرداد 1396 توسط : مهدی ناظمی
وصیت شهدا
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج) حدیث موضوعی